'Expliciete' reclamespot met pas bevallen mama gaat viraal
dossier
Tijdens de uitzending van de Oscaruitreiking op de Amerikaanse zender ABC begin 2020 stond aanvankelijk een reclamespot van Frida Mom ingepland, een merk dat intieme verzorgingsproducten maakt voor vrouwen die pas bevallen zijn, maar het filmpje werd geschrapt wegens te expliciet. Onbegrijpelijk, klinkt het bij Frida Mom, dus gooiden ze de spot onmiddellijk online.
"De beelden zijn niet gewelddadig, seksueel, politiek of religieus. We tonen gewoon een jonge mama, in haar eigen huis, met haar baby en haar nieuwe lichaam. Geen wonder dat nieuwe moeders zich zo onvoorbereid voelen", luidt het bijschrift. In het filmpje, dat in een mum van tijd viraal ging, zien we een mama met postpartumbuikje 's nachts een bebloed maandverband vervangen, terwijl haar baby huilt op de achtergrond. Oordeel gerust zelf, maar wij sluiten ons alvast aan bij #TeamMom.
Lees ook:
Ontzwangeren, wat houdt dat eigenlijk in?
Wanneer slaapt een baby door?
Postpartumlife in 7 cartoons
Borsten: Voor de baby of voor de partner?