Gerelateerde artikels
Waarom oordoppen belangrijk zijn
nieuws
Tinnitus, of een tuut in je oren, is een nijpend probleem waar dagelijks meer en meer mensen slachtoffer van worden.
Één seconde blootgesteld worden aan een te luide klank kan permanente schade en oorsuizingen tot gevolg hebben.
Daarom besloten ‘de Tuut van Tegenwoordig’, pop-up communicatiebureau ‘Goodcamp’ en de laatstejaarsstudent regie aan Luca School of Arts in Genk Kaan Ilbas de handen in elkaar te slaan. Het resultaat is een reclamespot voor een social awareness campagne om meer jongeren te overtuigen oordoppen in te doen.
De Tuut van Tegenwoordig is het eerste platform in Vlaanderen en omstreken rond oorsuizen dat zich volledig richt op jongeren. Het wil enerzijds jongeren met oorsuizen een plek bieden waar ze in contact kunnen komen met lotgenoten, ervaringen kunnen uitwisselen en alle info op een begrijpelijke en overzichtelijke manier kunnen terugvinden. Anderzijds wil De Tuut van Tegenwoordig jongeren ook waarschuwen voor de gevolgen van te hevige decibels om hen zo te behoeden voor een ‘tuut’ in hun oren.
Bekijk de video hier